یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

به مذاکرات قاهره امیدی نیست | رژیم صهیونیستی و غرب ناتوان در تصمیم‌گیری

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه مذاکرات دوحه شکست خورده است، گفت: به ادامه گفتگوها در قاهره نیز امیدی نمی‌توان داشت، زیرا حماس تاکید دارد که برای ادامه مذاکرات باید ابتدا جنگ متوقف شود. این درحالی است که رژیم صهیونیستی توقف جنگ را به نوعی پایان خود می‌داند.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه مذاکرات دوحه شکست خورده است، گفت: به ادامه گفتگوها در قاهره نیز امیدی نمی‌توان داشت، زیرا حماس تاکید دارد که برای ادامه مذاکرات باید ابتدا جنگ متوقف شود. این درحالی است که رژیم صهیونیستی توقف جنگ را به نوعی پایان خود می‌داند.
کد خبر: ۱۴۶۹۴۱۸

به گزارش جام جم آنلاین، جعفر قنادباشی درباره آخرین شرایط منطقه عنوان کرد: تحلیل مسائل اخیر در منطقه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی و حامیان او این روز‌ها در شرایط بسیار دشواری قرار دارند.

 

وی با اشاره به اینکه قدرت تصمیم‌گیری از رژیم صهیونیستی و حامیان آن گرفته شده است، بیان کرد: در واقع رژیم صهیونیستی و غرب خود را در برابر جبهه منسجمی می‌بینند که برخلاف اینکه در چند کشور قرار دارند. اما با یکدیگر متحد هستند.

 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آمریکایی‌ها نیز این روز‌ها با فهرستی از مشکلات کم سابقه مواجه هستند و این مسائل سبب شده آن‌ها قادر به تصمیم‌گیری مناسب نباشند، توضیح داد: آمریکایی‌ها به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شوند در این شرایط کامالا هریس، گزینه دموکرات‌ها نیز اعلام کرده که آمریکا با مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت‌ها مواجه است.

 

قنادباشی ادامه داد: افزون بر این مخالفت‌های داخلی نیز که به جامعه نخبه آمریکا رسیده شرایط را برای آن‌ها دشوارتر کرده است، زیرا آن‌ها به عملکرد سیاست مداران آمریکایی معترض هستند.  

 

به گفته وی یکی دیگر از مشکلات آمریکا افزایش خشم و انزجار جامعه جهانی از آنهاست.

 

این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آمریکایی‌ها نگران شرایط اکراین نیز هستند، تاکید کرد: علاوه بر این آمریکا نگران مساله تایوان و رویکرد چین در خصوص این مساله نیز هست.

 

 قنادباشی ادامه داد: بنابراین می‌توان گفت آمریکایی‌ها با بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کم سابقه‌ای روبرو هستند و افزایش اختلافات داخلی نیز شرایطی ایجاد کرده است که آن‌ها برای تصمیم‌گیری با مشکل مواجه شوند.

 

 این تحلیلگر مسائل بین‌الملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی نیز مانند آمریکا این روز‌ها با بحران‌های قابل توجهی روبرو است، توضیح داد: در سرزمین‌های اشغالی نیز شرایط به گونه‌ای است که افراد تلاش می‌کنند از این مناطق خارج شوند.

 

وی با اشاره به اینکه مقامات رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت‌های اخیر خود با پرونده‌های بین‌المللی روبرو هستند، ادامه داد: در واقع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در سرزمین‌های اشغالی نیز سبب شده که مقامات رژیم صهیونیستی قادر به تصمیم‌گیری درست نباشند.

 

 قنادباشی یادآور شد: این در حالی است که رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌دانند که به طور حتم با ضربات سختی از سوی محور مقاومت روبرو خواهند شد. این در حالی است که آمریکا می‌خواهد که از رژیم صهیونیستی در برابر این ضربات دفاع کند. اما این نگرانی نیز وجود دارد که اثبات شود آمریکا از نظر نظامی ناتوان است.

 

 به گفته قنادباشی در این شرایط مقامات رژیم صهیونیستی نیز نمی‌دانند برای دفاع از خود تا چه اندازه می‌توانند به وعده‌های آمریکایی‌ها امیدوار باشند.

 

 این تحلیلگر مسائل بین‌الملل عنوان کرد: در چنین شرایطی به نظر می‌رسد مقامات رژیم صهیونیستی سیاست حادثه آفرینی را در دستورکار خود قرار داده‌اند. اما حمله احتمالی آن‌ها به لبنان را نباید به معنای قدرتمند شدن‌شان محسوب کرد. در واقع این اقدام آنها کوشش مذبوحانه‌ای ‌برای خروج از انفعال  است.

 وی ادامه داد: برای نمونه مقامات رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند، عملیات زمینی آن‌ها در غزه تمام شده. اما واقعیت این است که آن‌ها در این خصوص ناتوان هستند.

 

 قنادباشی با بیان اینکه منطقه در آستانه تحول قرار دارد، توضیح داد: در این شرایط کشور‌ها سیاست‌های محافظ کارانه‌ای در پیش گرفته‌اند و برخی از آن‌ها سعی می‌کنند که به صورت علنی خود را در ردیف حامیان رژیم صهیونیستی قرار ندهند.

 

 این تحلیلگر مسائل بین‌الملل درباره مذاکرات صلح نیز عنوان کرد: مذاکرات صلح نیز به خوبی ناتوانی مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی را در خصوص تصمیم‌گیری به تصویر می‌کشد، زیرا نماینده حماس در این مذاکرات شرکت نکرد.

 

وی با بیان اینکه مذاکرات دوحه شکست خورده است، بیان کرد: به ادامه گفتگو‌ها در قاهره نیز امیدی نمی‌توان داشت، زیرا طرف اصلی مذاکره یعنی حماس تاکید دارد که برای ادامه مذاکرات باید ابتدا جنگ متوقف شود. اما رژیم صهیونیستی توقف جنگ را به نوعی پایان خود تفسیر می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها